אזורי טיול מומלצים בפריזקניות ושופינג בפריז

שאנז אליזה

רובע שאנז אליזה – המדריך למטייל

אה, השאנז אליזה! (Champs-Élysées) עצם האזכור של השדרה הפריזאית האייקונית הזו מעלה תמונות של אנשים חביבים הלוגמים קפה בבתי קפה אופנתיים בחוץ, מטיילים על פני חנויות מעצבים ובוטיקים יוקרתיים, ונהנים מהאנרגיה השוקקת של אחת מהשדרות המפורסמות בעולם. אבל מה הוא הדבר שהופך את השדרה ליעד שאי אפשר לעמוד בפניו עבור מטיילים ומקומיים כאחד? בואו נגלה יחד את הרחוב המפואר והמוכר ביותר בפריז

היסטוריה ומשמעות השם

השאנז אליזה, שפירושו “שדות אליזה” באנגלית, היא שדרה מפוארת הממוקמת בלב פריז. משתרעת לאורך 1.9 קילומטרים מפלאס דה לה קונקורד לשער הניצחון, והיא חלק מהחיים הפריזאיים מאז המאה ה-17. במקור, השדרה הייתה רק דרך עפר פשוטה שלאורה עצים, אך היא הפכה לשדרה רשמית בתקופת שלטונו של לואי ה-14.

מאז, המקום הפך לחלק חשוב מההיסטוריה והתרבות הצרפתית. אתר של אירועים מרכזיים רבים, כולל תהלוכות צבאיות, הפגנות פוליטיות וחגיגות של חגים לאומיים. כיום, נותרה אחד היעדים הפופולריים ביותר עבור תיירים המבקרים בפריז, וממשיכה להיות סמל לסגנון צרפתי ואלגנטיות.

תכינו את המצלמות

אחד הדברים הבולטים בשדרה היא יופייה הרבה. השדרה מרופדת בעצים ומנוקדת במזרקות ופסלים, היא יצירת מופת של עיצוב אורבני. המבקרים יכולים לטייל במדרכות הרחבות, להתרשם מהארכיטקטורה האלגנטית של הבניינים ובתי הקפה והמסעדות המקסימים באוויר הפתוח לאורך הרחוב.

בקצה המערבי של הרחוב, תוכלו להתפעל משער הניצחון, אנדרטה מפוארת המכבדת את אלה שנלחמו ומתו למען צרפת. ממרומי שער הניצחון, המבקרים יכולים ליהנות מנופים מדהימים של השאנז אליזה והסביבה, כולל מגדל אייפל במרחק.

שאנז אליזה פריז
אחד האזורים הכי שוקקי חיים בפריז

מלונות בשאנז אליזה

יש הרבה מלונות נהדרים באזור השאנז אליזה והוא נחשב למומלץ מאוד ללינה. הבאנו לכם 4 מלונות מומלצים באזור דרך בוקינג שמבוססים על חוות דעת, פופלריות בקרב ישראלים ועם תמורה טובה למחיר:

1. מלון אקטה שאנז אליזה

ממקום כ-200 מטר מהשדרה ומציע גם חדרים למשפחות, גם סוויטות וגם אופציה לחדר עם מרפסת, המלון בעיצוב מודרני עם אופציה לארוחת בוקר ובמרחק הליכה מכל מוקדי העניין המרכזים, מסעדות חנויות ועוד.

2. מלון בדפורד

מלון פופלרי שיכול להתאים גם לזוגות וגם עם חדרים ייעודיים למשפחות של עד 4 אנשים. הוא נמצא במרחק של 200 מטר מהמטרו ומרחק הליכה מהקניון הזוהר גלארי לאפייאט. ניתן להוסיף ארוחת בוקר להזמנה (לא חובה) והעיצוב של משלב בין מודרניות לפריז הקלאסית.

מתוך החדר אוכל של מלון בדפורד:

מלון לה 12

מלון קלאסי לזוגות ששופץ לחלוטין ויש לו עיצוב מודרני. יש אופציה להזמנת חדרים עם מרפסת והוא מדורג גבוה במיוחד בקרב מבקרים – לכן מומלץ להזמין ולהבטיח את המקום שלכם מראש!

חווית הקניות ומסעדות בשאנז אליזה

עבור מבקרים רבים, הסיבה העיקרית להגיע לרחוב זה עבור מסעדות וחנויות לקניות. השדרה היא מקומם של כמה מחנויות המעצבים המפורסמות בעולם ובוטיקים יוקרתיים, כולל לואי ויטון, שאנל וקרטייה. המבקרים יכולים גם ליהנות ממגוון רחב של מסעדות ובתי קפה, ממסעדות בראסרי נעימות ועד לברים אופנתיים על הגג.

לבעלי תקציב מוגבל, יש גם הרבה אפשרויות זולות יותר, כולל רשתות מזון מהיר ומסעדות מקומיות קטנות. וכמובן, שום טיול באזור לא יהיה שלם בלי לטעום כמה מאפים צרפתיים טעימים או שוקולדים מאחד מהקונדיטוריות והשוקולטיירים הרבים שברחוב.

ניתן להגיע לשדרה על ידי נסיעה במטרו לתחנת שאנז אליזה-קלמנסו (קווים 1 ו-13) או לתחנת Franklin D. Roosevelt (קווים 1 ו-9). אתם יכולים גם לקחת אוטובוס או מונית כדי להגיע לשם.

24 שעות ביממה, אך לחנויות ומסעדות בודדות עשויות להיות שעות פעילות שונות. רוב החנויות פתוחות בין השעות 10:00-20:00, וחלקן סגורות בימי ראשון.

יש מגוון של דברים לעשות, כולל קניות, מסעדות, סיורים ובידור. תוכלו לעשות קניות בבוטיקים יוקרתיים כמו לואי ויטון, דיור ושאנל, לסעוד במסעדה מפוארת או בבית קפה נינוח, לבקר בשער הניצחון או בגראנד פאלה, או לצפות בסרט באחד מבתי הקולנוע.

כמו כל יעד תיירותי, הרובע יכול למשוך כייסים ופושעים קטנים אחרים, במיוחד בלילה. בדרך כלל בטוח להסתובב באזור, אבל תמיד מומלץ להיות מודעים לסביבתכם ולנקוט באמצעי זהירות כמו שמירה על חפצי הערך שלכם קרובים והמנעות מסמטאות ריקות.

יש מספר אירועים מיוחדים במהלך השנה, כולל המצעד הצבאי של יום הבסטיליה, קו הסיום של טור דה פראנס, שווקי חג המולד. בקיץ, השדרה הופכת לחוף ענק לאירוע פריז פלאז'.

ניתן לשלב בביקור שלכם מספר אטרקציות במקביל., כולל מגדל אייפל, מוזיאון הלובר, קתדרלת נוטרדאם ומונמארטר. במרחק הליכה של כמה דקות.

ואם אתם כבר פה תמיד נחמד לשמוע את השיר המוכר “אוו שאנזז אליזהה”

4.8/5 - 12 הצבעות

כתבות אחרונות

Back to top button
×