אטרקציות מומלצות בפריזאתרים היסטוריים בפריז

פאלה רויאל

פאלה רויאל בפריז, הממוקם במרחק הליכה קצר מהלובר ברובע הראשון, הוא נקודת ציון היסטורית ותרבותית משמעותית. למרות קרבתו לאתרי תיירות פופולריים, הרבה אנשים מתעלמים מהאתר לעתים קרובות, מה שהופך אותו לפנינית חן ייחודית בפריז. להלן מדריך מפורט למטיילים המתעניינים בהיסטוריה שלו, מה רואים במקום וטיפים

הִיסטוֹרִיָה של פאלה רויאל

מקורות ואבולוציה אדריכלית –  הארמון המלכותי מתוארך לשנת 1634, שנבנה בתחילה עבור הקרדינל רישלייה ונקרא במקור פאלה-קרדינל. לאחר מותו של רישלייה ב-1642, הוא הוריש למלך לואי ה-13 ושמו שונה לפאלה-רויאל. הארמון עבר שינויים שונים במהלך המאות ה-18 וה-19, עם תוספת של חנויות עץ בהשראת השווקים הערביים, החלוץ של עידן הארקייד של מעברים קמעונאיים מקורים באירופה​​​

משמעות היסטורית: זה היה מקום למסיבות מלכותיות, אתר של אירועים חברתיים עבור האליטה הצרפתית עד  המאה ה-19 שבה נהרס עקב מלחמות. הארמון שוחזר בשנת 1876 והיה ביתו של הסופר הצרפתי קולט לאחר מלחמת העולם השנייה.

פאלה רויאל פריז  – המקומות שאסור לפספס

הנה כמה מהמקומות ששווה לזכור ולהגיע אליהם בביקור באתר:

  1. גנים ומתקני אמנות: Palais-Royal ידוע בזכות הגן הסגורהקסום שלו, אידיאלי לפיקניקים, טיולים וסתם לשבת בכיף. התוספת של אמנות  עכשווית, כמו Les Deux Plateaux של דניאל בורן (Les Colonnes de Buren) ו-Fontaines de Pol Bury של פול בורי, מציעה ניגוד מדהים לארכיטקטורה הקלאסית​​​​.
  2. בתי קפה, מסעדות וברים: האזור שפוע בתי קפה ומסעדות אופנתיות כמו. Le Nemours, Café Kitsuné ו-Le Grand Véfour הם מקומות ידועים, כל אחד מציע חוויות קולינריות ייחודיות.
  3. שופינג: חובבי אופנה ימצאו חנויות מעצבים כמו פייר הארדי, סרז’ לוטנס וסטלה מקרטני. יש גם חנויות לאופנת יוקרה מוכרת וגם חנויות עם חפצים היסטוריים.

טיפים למטיילים ודברים שכדאי לדעת

נגישות: פאלה רויאל הוא מקום מונגש, תחנת המטרו הקרובה ביותר היא Palais Royal Musée du Louvre. המקום פתוח מדי יום לקהל הרחב.

משמעות תרבותית כיום: נכון להיום, הוא מאכלס מוסדות מדינה משמעותיים כמו מועצת המדינה, המועצה החוקתית ומשרד התרבות הצרפתי. עם זאת, החלק הפנימי של פאלה-רויאל אינו פתוח לציבור.

גנים: גני פאלה-רויאל הם היחידים בפריז עם התואר “גן מדהים” (בצרפתית זה נשמע יותר טוב) על ידי משרד התרבות הצרפתי. גנים אלה מציעים מפלט שליו בעיר, עם שלוש ארקדות מפוארות: גלרי דה ולואה, גלרי דה מונטפנסיה וגלרי בוז’ולה.

צולמו שמה גם סרטים: פאלה-רויאל היה מיקום צילום לסרטים כמו “צופן דה וינצ’י”, “צ’ארד” ו”ראיון עם ערפד”.

פאלה רויאל – בשורה התחתונה

פאלה רויאל מציע שילוב עשיר של היסטוריה, אמנות, תרבות ושלווה. הטבע הפחות מתויר שלו בהשוואה לציוני מפורסמים בפריז   הופך אותו לממצא מיוחד עבור מטיילים המבקשים לחקור את פניני החן הנסתרות של פריז. בין אם אתם מתעניינים בהיסטוריה, קניות, אוכל, או פשוט טיול שליו בגנים שלו, האתר והגנים הם יעד חובה לביקור בפריז.

5/5 - 1 הצבעות

כתבות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
×