אטרקציות מומלצות בפריזאתרים היסטוריים בפריז

סנט שאפל

מדריך למטייל בסנט שאפל פריז, כרטיסים, מה רואים ומידע חיוני!

כנסיית סנט שאפל (Sainte-Chapelle) שנמצאת בפריז נחשבת לאטרקציה מרכזית בעיר ויש המון מה לראות ולעשות במקום. הבאנו לכם את כל המידע שצריך להכיר לפני שמגיעים, היסטוריה של המקום, מה רואים, כרטיסים בהנחה וטיפים למטיילים שאסור לפספס על המקום היפה בעיר.

מידע כללי והיסטוריה של כנסיית סנט שאפל

Sainte-Chapelle – היא קפלה בסגנון גותי הממוקמת בלב פריז,  על איל דה לה סיטה. נבנתה במאה ה-13 על ידי המלך לואי התשיעי, הידוע גם בשם סנט לואיס. הקפלה נחשבת לאחד ההישגים הגדולים ביותר של האדריכלות הגותית, וידועה בחלונות הוויטראז’ והעיטורים המיוחדים שלה.

בנייתה של הכנסייה החלה בשנת 1242 והושלמה תוך שבע שנים בלבד, עדות לכישוריהם של הבנאים והאומנים של אותה תקופה בצרפת. הקפלה הייתה במקור חלק ממתחם הארמון המלכותי, שכלל את הקונסיירז’רי – בית כלא לשעבר שבו הוחזקה מארי אנטואנט במהלך המהפכה הצרפתית.

סנט שאפל פריז - תצלום מבפנים
אחד מהאזורים הפנימיים של הכנסייה.

הכנסייה מורכבת משני מפלסים, הקפלה התחתונה והקפלה העליונה. הקפלה התחתונה שימשה את צוות הארמון ומעוטרת בגילופי אבן פשוטים ואלגנטיים. הקפלה העליונה, ששמורה למלך ולמשפחתו, היא יצירת המופת האמיתית של הבניין. אורכה של הקפלה 33 מטרים, רוחבה 10 מטרים וגובהה 20 מטרים, עם קירות העשויים כמעט לחלוטין מחלונות ויטראז’.

הקפלה כוללת גם מספר פרטים ארכיטקטוניים, כמו קמרונות הצלעות המוזהבים, המעוטרים במוטיבים של פלור-דה-ליס, סמל למלוכה הצרפתית. חלון הוורדים של הקפלה, הממוקם בקיר המערבי, הוא אחד הגדולים בעולם והוא מורכב מ-84 זגוגיות בודדות.

כרטיסים לסנט שאפל

יש כמה אופציות להזמנת כרטיסים לכנסיית סנט שאפל וגם אופציה להזמנת כרטיסים משולבים, להלן האופציות העומדות בפנייכם:

למזמינים דרך אתר Tiqets יש לנו קוד קופון עבורכם של 5% הנחה על כל כרטיס, הקלידו: TRAVPARIS

ספק:

מחיר:

הזמנה:

Tiqets

11-13$

GTG

12-14$

  • הכרטיסים הינם כרטיסים דיגטליים שמגיעים ישירות למייל.
  • בדרך כלל מגיעים מיידית – עד חצי שעה לאחר ההזמנה.
  • יש להציג בכניסה עם תעודה מזהה.
  • ניתן גם להוריד אותם ולשמור כקובץ PDF.
  • כתובת: 10 Bd du Palais, 75001
  • שעות פתיחה: 9:00-17:00

ניתן גם להזמין כרטיסים משולבים לכמה אטרקציות כמו: הקונסייז’רי, שייט על הסיין, כנסיית נוטרדאם ועוד:

להזמנת כרטיס משלב אטרקציות לחצו כאן

מה הדברים המרכזיים שיש לראות בכנסייה?

להלן כמה מהדברים שאסור לפספס בביקור במקום:

  1. חלונות הויטראז’: הכנסייה מפורסמת בעיקר בזכות חלונות הוויטראז’ שלה, המכסים כמעט כל סנטימטר של קירות בחלק העליון. החלונות מתארים סצנות מהברית הישנה והחדשה והם ידועים בצבעיהם הנועזים ובפרטים המורכבים בהם. החלון המרשים ביותר הוא “חלון הוורדים” הממוקם על הקיר המערבי.
  2. קפלה עליונה ותחתונה: הקפלה מחולקת לשני מפלסים, הקפלה העליונה והקפלה התחתונה. הקפלה התחתונה תוכננה במקור כמקום תפילה לצוות הארמון, בעוד שהקפלה העליונה שמורה למלך ולמקורביו. הקפלה העליונה מקושטת יותר, עם תקרה מקומרת גבוהה וחלונות ויטראז’ המרשימים.
  3. אדריכלות: גם הארכיטקטורה של סנט שאפל ללא ספק מפעימה. הקפלה נבנתה במאה ה-13 וכוללת שילוב של סגנונות גותיים ורומנסקיים.
  4. חפצים דתיים: הכנסייה מכילה גם מספר חפצים דתיים חשובים, כולל פסל מהמאה ה-13 של מרים הבתולה ושרידים מתקופת ישו.
  5. היסטוריה: בביקור באתר, תלמדו גם על ההיסטוריה העשירה שלו. על קצה המזלג היא נבנתה על ידי המלך לואי התשיעי במאה ה-13 כדי לשכן את אוסף השרידים הדתיים שלו, כולל כתר הקוצים המפורסם. הוא שרד מלחמות, מהפכות ושיפוצים במשך מאות שנים ונשאר אחת האטרקציות הפופולריות ביותר של פריז.

זכרו – מדובר על אחת הכנסיות היפות ביותר שיש בפריז ותוכלו לעשות במקום תמונות בלתי נשכחות בטיול שלכם!

  • חסכו זמן וכסף – שריינו כרטיסים לסנט שאפל עם 5% הנחה במתנה:

ריכזנו לכם גם את כל השאלות הפופלריות של מבקרים באתר ותשובות עליהן:

בדרך כלל לוקח בערך 30 דקות עד שעה לביקור , אבל אם אתם מתעניינים בהיסטוריה ובארכיטקטורה של הקפלה, אולי תרצו לבלות בה יותר זמן. תוכלו גם לשלב את הביקור שלכם עם אטרקציות סמוכות כמו קתדרלת נוטרדאם או הקונסיירז'רי.

מומלץ מאוד להזמין כרטיסים מראש כדי להימנע מהמתנה בתורים ארוכים לרכישה. כדאי להזמין לפחות כשבוע מראש. להזמנת כרטיסים לחצו כאן.

כן, צילום מותר בתוך הקפלה, אך אסור לצלם צילום מקצועי. אפשרי לצלם תמונות של חלונות הוויטראז', הארכיטקטורה והחפצים, אבל תכבדו את המבקרים האחרים ואל תשתמשו בחצובות או בציוד אחר שעלול לחסום את הנוף.

יש כמה אופציות ודרכים להגיע לכנסייה, להלן המרכזיות:

  1. מטרו: תחנת המטרו הקרובה ביותר ל-Sainte Chapelle היא תחנת Cité בקו 4. משם, הליכה קצרה אל הקפלה. אפשר גם לקחת קו 1 לתחנת Châtelet הסמוכה וללכת על פני נהר הסיין כדי להגיע לקפלה.
  2. אוטובוס: מספר קווי אוטובוס עוצרים ליד האתר, כולל קווים 21, 38, 47, 58, ו-81. בדקו  באתר או באפליקציה של RATP את קו האוטובוס הנוח ביותר מהמיקום שלכם.
  3. מונית או שיתוף נסיעות: אפשר גם לקחת מונית או שירות שיתוף נסיעות כגון Uber או Lyft כדי להגיע לכנסייה, הקפלה ממוקמת על איל דה לה סיטה, אליו ניתן להגיע ברכב או במונית (פחות מומלץ ויקר יותר).
  4. הליכה או רכיבה על אופניים: אם אתם שוהים במרכז פריז, הליכה או רכיבה על אופניים  היא אפשרות נהדרת. הקפלה ממוקמת בלב העיר, ותוכלו ליהנות מנופי נהר הסיין והארכיטקטורה שמסביב בזמן שאתם עושים את דרככם לשם.
  5. סיור בסירה: דרך מהנה נוספת להגיע  היא לצאת לסיור בסירה על נהר הסיין. מספר חברות מציעות סיורים שעוצרים ב-Île de la Cité, שם תוכלו לרדת ולבקר בקפלה לפני המשך הסיור.

מפת הגעה למקום:

5/5 - 8 הצבעות

חוות דעת טרוול פריז

ארכיטקטורה ועיצוב
תחזוקה ושירות
מתאים לילדים
תמורה למחיר

סך הכל ניקוד

הכנסייה הגותית המפורסמת של פריז נחשבת לאחד מאתרי החובה ההיסטוריים של העיר והארכיטקטורה שלה עוצרת נשימה. האזור נחשב לתיירותי ומומלץ מאוד לסיור קצר ומעניין.

כתבות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
×