רובעים בפריז

הרובע ה-1 בפריז

המדריך למטייל ברובע הראשון של פריז עם כל האטרקציות והמלונות!

גלו היופי והקסם של הרובע הראשון בפריז

פריז, עיר האהבה, ידועה בכל העולם בזכות הקסם הכובש והיופי המעודן שלה. מהארכיטקטורה המדהימה שלה ועד למטבח הטעים שלה, אין זה פלא מדוע מיליוני אנשים מבקרים בבירה הצרפתית מדי שנה. אחת השכונות המקסימות של העיר היא הרובע ה-1, הממוקם ממש בלב פריז. במאמר זה נחקור את ההיסטוריה העשירה, האטרקציות התרבותיות ופנינות החן הנסתרות שהופכות את הרובע הראשון ליעד שחובה לבקר בו.

סקירה כללית של הרובע ה-1

הרובע הראשון ממוקם במרכז פריז, גובל בנהר הסיין בדרום וברחוב אטיין מרסל בצפון. זהו אחד הרובעים הקטנים ביותר בפריז, המשתרע על פני 1.8 קמ”ר בלבד, אך הוא עמוס בנקודות ציון היסטוריות, מוזיאונים ואטרקציות תרבותיות. הרובע הראשון הוא ביתם של כמה מהמראות האיקוניים ביותר בפריז, כולל מוזיאון הלובר, גן הטווילרי והפאלה-רויאל.

היסטוריה של הרובע הראשון

לרובע יש היסטוריה עשירה שתחילתה בימי קדם. בתקופה הרומית, האזור נודע בשם לוטטיה, והוא שימש מרכז מסחר חשוב. במהלך מאות השנים, הרובע הראשון היה ביתם של כמה מהמלכים החזקים ביותר באירופה, כולל לואי ה-14 ונפוליאון בונפרטה.

אטרקציות מובילות ברובע 1 פריז

הרובע ה-1 עמוס בנקודות ציון ואטרקציות מפורסמות בעולם, מה שהופך אותו ליעד מוביל לתיירים המבקרים בפריז. הנה כמה מהאתרים שחובה לבקר בהם ברובע הראשון:

1. מוזיאון הלובר

מוזיאון הלובר הוא מוזיאון האמנות הגדול בעולם ואחד מציוני הדרך המפורסמים ביותר בפריז. הוא ביתם של למעלה מ-35,000 יצירות אמנות, כולל הציור המפורסם, המונה ליזה. הלובר מפורסם גם בפירמידת הזכוכית האיקונית שלו, המשמשת ככניסה הראשית למוזיאון.

מוזיאון הלובר ברובע הראשון של פריז
אזור פנים של מוזיאון הלובר

2. גן הטווילרי

גן הטווילרי הוא פארק ציבורי ששוכן בין מוזיאון הלובר לפלאס דה לה קונקורד. זהו מקום פופולרי עבור מקומיים ותיירים כאחד, המציעה נופים מדהימים של מגדל אייפל ושער הניצחון. הגן כולל מזרקות יפהפיות, פסלים וערוגות פרחים, מה שהופך אותו למקום מושלם לטיול נינוח.

3. הפאלה-רויאל

פאלה-רויאל הוא ארמון יפהפה הממוקם בלב הרובע הראשון. הוא נבנה במאה ה-17 ושימש כביתם של בני המלוכה הצרפתים במשך שנים רבות. כיום, פאלה-רויאל הוא ביתם של חנויות, מסעדות ובתי קפה רבים, מה שהופך אותו ליעד פופולרי עבור תיירים ומקומיים כאחד.

4. סנט-שאפל

Sainte-Chapelle היא קפלה גותית מדהימה הממוקמת על איל דה לה סיטה. הוא נבנה במאה ה-13 ומפורסם בזכות חלונות הוויטראז’ היפים שלו. הקפלה היא ביקור חובה לכל מי שמתעניין בהיסטוריה וארכיטקטורה צרפתית.

סאנט שפל פריז ברובע ה-1
סאנט שאפל פריז

מסעדות ובארים מומלצים ברובע הראשון של פריז

הרובע שופע מסעדות ובארים נהדרים, להלן הרשימה המנצחת שתעשה לכם סדר:

בארים:

  1. Bar Hemingway – בר קוקטיילים יוקרתי במלון ריץ, עם היסטוריה הקשורה לארנסט המינגווי.
  2. Le Bar du Palais Royal – בר אלגנטי עם מבחר גדול של יינות ומנות קטנות, ממוקם ליד גני הפאלה רויאל.
  3. Verjus Bar à Vins – בר יין נהדר עם מבחר מרשים של יינות מכל רחבי צרפת והעולם.
  4. Le Garde Robe – בר יין קטן וביתי עם אווירה נינוחה ומבחר מצוין של יינות טבעיים.

מסעדות:

  1. Le Souffle – מסעדה קלאסית המתמחה בסופלה, הן מתוקים והן מלוחים.
  2. Verjus – מסעדת ביסטרו מודרנית עם מנות עונתיות ויצירתיות.
  3. Juveniles – ביסטרו יין משפחתי קטן עם אוכל נהדר ואווירה נינוחה.
  4. Ellsworth – מסעדה בהשראת שף עם מנות קטנות לשיתוף, עם השפעות צרפתיות ואמריקאיות.
  5. Clown Bar – ביסטרו מפורסם השוכן בבניין מהמאה ה-19, ידוע במנות בשר וים מצוינות.
  6. Balagan – מסעדה ישראלית מודרנית עם אווירה חמה וקיר צמחייה עוצר נשימה.
  7. Yam’Tcha – מסעדה קטנה בסגנון בוטיק המשלבת טעמים צרפתיים וסיניים.

פינות חן נסתרות ברובע ה-1 של פריז

בעוד שהרובע הראשון ידוע בנקודות הציון המפורסמות שלו, יש גם הרבה פנינים נסתרות לגלות. הנה כמה מהמועדפים שלנו:

2. לה פרוקופה

Le Procope הוא בית קפה ומסעדה היסטוריים הממוקמים ליד אודאון-תיאטר דה ל’אירופה. היא נוסדה בשנת 1686 והיא אחת המסעדות הוותיקות בפריז. לה פרוקופה פקדו סופרים ואינטלקטואלים מפורסמים רבים במהלך השנים, כולל וולטייר ורוסו.

3. אזור גלריה ורו

Galerie Véro-Dodat – רחוב מקורה ויפה שנמצא ליד פאלה-רויאל. הוא נבנה בתחילת המאה ה-19 והוא מקומם של חנויות ומסעדות יוקרתיות רבות. הארקייד ידוע בארכיטקטורה המדהימה והפסיפסים היפים שלו.

4.מוזיאון האמנויות הדקורטיביות

Musée des Arts Decoratifs – מוזיאון ששוכן ליד מוזיאון הלובר. הוא מוקדש לאמנויות דקורטיביות וכולל מגוון רחב של תערוכות, כולל רהיטים, טקסטיל וקרמיקה. במוזיאון יש גם גן יפהפה ומסעדה עם נוף מדהים של גן הטווילרי.

5.גראנד קראף

Passage du Grand Cerf – אזור מקורה ויפה הממוקם ליד Rue Montorgueil. הוא נבנה במאה ה-19 ויש בו חנויות אומנות ובוטיקים רבים. המדרחוב ידוע בגג הזכוכית היפה שלו ובארכיטקטורה המדהימה שלו, מה שהופך אותו ליעד פופולרי עבור צלמים ותיירים כאחד.

האטרקציות המובילות ברובע הראשון כוללות את מוזיאון הלובר, גן הטווילרי, פאלה רויאל וסנט שאפל.

כן, הרובע  הוא בחירה פופולרית עבור תיירים בשל מיקומו המרכזי והקרבה לאטרקציות פופולריות רבות. עם זאת, הוא  להיות די יקר בהשוואה לשכונות אחרות בפריז.

ישנם סוגים רבים ושונים של מסעדות ברובע הראשון, החל ממסעדות ביסטרו צרפתיות מסורתיות ועד למטבח בינלאומי כמו סושי ואיטלקי. כמה אפשרויות פופולריות כוללות את L'Atelier de Joël Robuchon, Chez l'Ami Jean ו-Le Comptoir du Relais.

ברובע הראשון יש הרבה אפשרויות קניות יוקרתיות, כולל בוטיקי מעצבים ברחוב סן-הונורה וחנויות כלבו יוקרתיות כמו גלרי לאפייט ולה פרינטמפס. יש גם כמה שווקים באזור, כולל Marché Saint-Honoré ורחוב השוק Rue Montorgueil.

למרות שהרובע  לא ידוע בחיי הלילה שלו, עדיין יש כמה אפשרויות לבילוי בערב. בשכונה יש כמה תיאטראות, כולל הקומדיה-פרנסז ותיאטרון שאטלה. יש גם כמה ברים ומועדונים באזור, כגון Les Bains ו-Le Duplex.

מפת הגעה לרובע:

4.9/5 - 16 הצבעות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
×